Skev kroppsuppfattning?

   Har jag verkligen så skev kroppsuppfattning?  

Jag vet vad jag väger (kanske inte exakt just nu eftersom jag inte väger mig här hos mamsen). Jag anser att jag väger väldigt för mycket! Jag vill gå ner iaf fem kilo. Om jag mäter min midja och "mina mått" så är dom inte så stora, men jag är längt ifrån nöjd.

Jag ser mig själv som tjock och jag fattar inte hur jag kan få på mig kläder i storlek 36. Personer som har den storleken är smala och inte som jag. Som det där med jeansen som jag och Zandra köpte. Hon är supersmal, men ändå har vi samma storlek.

Fia sa det innan när vi sågs att "shit vad liten du har blivit" och mamma säger att jag inte får dieta mer.. När jag och Fia solade så sa hon "shit vad smal och fin du är", men jag känner bara hur hon ljuger och att hon är superfin! Hon tycker inte det, men snälla hon har fött barn och ser väldigt bra ut för att vara mamma! Hon skulle gå på diet nu och försöka tappa fem kilo. Men det är Fia; hon är sån som person..

Men jag då? Vad är jag för en person? Skitsvår fråga.. Jag tror på mig själv jävligt mycket i vissa lägen, medans jag i andra lägen hatar allt som har med mitt liv att göra. Som detta; när blir jag nöjd? När känner jag att "hey det sitter inte i cm på måttbandet eller kg på vågen". Jag vet att jag inte väger så mycket, men det är fem kilo för mycket för mig.. Jag har gått ner ca 8kg sedan jag bytte jobb. Vart syns det? Jo, på jobbarkläderna och speciellt byxorna som satt tight som faen när dom var nya, men som nu knappt ens sitter uppe..
Men jag ser det inte, även om det märks på kläderna!

Både Hanna och Tricis tar upp ämnet i sina bloggar och så många andra med oss. Varför ska man aldrig känna sig snygg som man är? Jag tycker båda dessa damerna är supersnygga, men varför kan man kanske inte alltid se det själv?

Tricis; sätter dom sig på dig så sätt dig på dem. Vadå; bröst säljer ju och sen när har bröst blivit något negativt!? ;) Haha!

www.tricis.blogg.se
www.msfatty.blogg.se

Kommentarer
Postat av: Annika

Jag har samma "problem" jag förstår inte att xsmall -small passar mig har ibland gått så långt så ja funderar på om alla butiker genomför en komplott mot mig sätter i andra storlekslappar så jag ska tro att jag är mindre än jag är... Jag menar jag känner mig ju inte smal, det går inte ihop!

2008-03-28 @ 00:00:56
URL: http://www.TheAnnika.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0